Helyek/Városépítészet

Izgalmas rehab példa: vasúti pálya helyén épül új városnegyed Szentpétervárott

1/6

Ligovsky City. Terv: KCAP és Orange Architects

?>
Ligovsky City. Terv: KCAP és Orange Architects
?>
Ligovsky City. Terv: KCAP és Orange Architects
?>
Ligovsky City. Terv: KCAP és Orange Architects
?>
Ligovsky City. Terv: KCAP és Orange Architects
?>
Ligovsky City. Terv: KCAP és Orange Architects
?>
Ligovsky City. Terv: KCAP és Orange Architects
1/6

Ligovsky City. Terv: KCAP és Orange Architects

Izgalmas rehab példa: vasúti pálya helyén épül új városnegyed Szentpétervárott
Helyek/Városépítészet

Izgalmas rehab példa: vasúti pálya helyén épül új városnegyed Szentpétervárott

2020.07.22. 11:42

Cikkinfó

Szerzők:
Fürdős Zsanett

Földrajzi hely:
Oroszország, Szentpétervár

Építészek, alkotók:
KCAP , Orange Architects

A vasúti infrastruktúrát integrálja, megőrzi az ipari jelleget, miközben kiterjedt zöldfelületet is létrehoz a KCAP és az Orange Architects koncepciója Szentpétervár egyik rozsadövezetének új lakóövezeti fejlesztése során. Ilyen lesz a Ligovsky City.

A szentpétervári Tovarno-Vitebskaya vasúti udvar helyszínén egy 8600 embernek otthont adó új, zöldfelülettel teli lakónegyed épülhet fel, amely a történelmi emlék és a modern értékek ötvözeteként valósul meg. A kifejezetten városépítészettel foglalkozó holland KCAP és az Orange Architects tervezésében megvalósuló Ligovsky City része a szentpétervári ipari zónák rehabilitációs programjának.

Ligovsky City. Terv: KCAP és Orange Architects
Ligovsky City. Terv: KCAP és Orange Architects
3/6
Ligovsky City. Terv: KCAP és Orange Architects

A Glorax Development fejlesztésében megvalósuló projektben a 6 és 15 emeletes lakóépületeken túl kereskedelmi és szolgáltatást nyújtó egységek, szabadidős és szórakozási lehetőségek, óvoda, általános iskola és egy gimnázium is megvalósul. A cél egy önálló infrastruktúrával és komplex tereprendezéssel megvalósuló új városnegyed felépítése. 

A jelenleg elhagyatott, vadvirágokkal, bokrokkal és néhány elburjánzott fával benőtt terület a 20. században a város fontos szállítási és logisztikai csomópontjaként szolgált. "Ennek nyomai, a sínek, rakodóállványok érdekes mintázatot adnak, melyet mindenképpen szerettünk volna megőrizni." - írja a tervezőiroda a projekt oldalán. A hely térszervezése adja a koncepció alapját: az egykori peronok helyére húzzák fel az épületeket, míg a vasúti sínek mentén parkokat, kisebb zöldsétányokat és az épületek közötti udvarokat hoznak létre. A tervezők kiemelt célja, hogy az egykori ipari jelleg látható maradjon, ez az épületek homlokzatán köszön vissza. 

Ligovsky City. Terv: KCAP és Orange Architects
4/6
Ligovsky City. Terv: KCAP és Orange Architects

A projekt környezetében egyébként több városközpontot is terveznek, melyek mind a fenntartható városregeneráció és a jelen és jövő generációi számára való társadalmi hasznosság jó példái. És míg máshol a zöldbe építenek, itt egy elhagyott helyet töltenek meg újra élettel és zöldfelületekkel.

Fürdős Zsanett

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk