Technológia

Tűzbiztos homlokzat

1/2

fotó: Knauf Insulation

?>
fotó: Knauf Insulation
?>
fotó: Knauf Insulation
1/2

fotó: Knauf Insulation

Tűzbiztos homlokzat
Technológia

Tűzbiztos homlokzat

2018.10.16. 13:00

Cikkinfó

Földrajzi hely:
Magyarország

Cég, szervezet:
Knauf Insulation

Az újfehértói általános iskola energetikai korszerűsítése során kicserélték a nyílászárókat, megújult a homlokzat, illetve Knauf Insulation kontakt hőszigetelő rendszert kapott. 

A szigetelés FKD N Thermal jelű kőzetgyapot lemezekből készült, 15 cm alkalmazott vastagságban. Ezen szigetelő anyag napjainkban a kategória legjobbjának számít-̶ közölt (deklarált) hővezetési tényezője = 0,034 W/m.K. A rendszer többi elemét egy jó nevű magyar vakolat és festékgyártó szállítja, a Poli-Farbe Kft.

A rendszer ragasztója, egyben ágyazó tapasza önmagában A1 tűzvédelmi besorolással rendelkezik (a minősítés száma: A-48/2014). A teljes rendszer tűzvédelmi osztálya A2-s1, d0.

A felületképzés KI szilikon vakolat, kapart hatású 1,5 mm vagy gördülőszemcsés 2mm struktúrákban, a rendszer alapozójával együtt (a mm adat a legnagyobb szemcseméretet jelöli), a színválaszték 199 színárnyalat, a Colorbox Harmony színkártya alapján.


fotó: Knauf Insulation
2/2
fotó: Knauf Insulation

 

A ragasztáson túl elengedhetetlen rögzítést, amelynek típusa Thermofix CF, a Fischer Hungary szállítja a rendszerhez. Ezt a dűbelt a beszállító előrejelzése alapján rövidesen korszerűbb rögzítőelem, a Thermoz CN Plus kombinált acélszöges dűbel fogja leváltani.

Természetesen a kivitelezéshez szükséges egyéb kiegészítők, hálók, profilok, sínek is elérhetőek. Ez a technológia már hazánkban is hosszú évtizedek óta ismert és alkalmazott módszer az energetikailag korszerűtlen homlokzatok felújítása során.

A rendszer megfelelőségét az A-28/1/2014 sorszámú Nemzeti Műszaki Értékelés igazolja, a komponensek megfelelőségét a gyártók teljesítménynyilatkozatai tanúsítják.

Knauf Insulation

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk