Pályázatok/Nemzetközi

Nemzetközi tervpályázat a moszkvai metró két állomásának tervezésére

1/1

?>
1/1

Nemzetközi tervpályázat a moszkvai metró két állomásának tervezésére
Pályázatok/Nemzetközi

Nemzetközi tervpályázat a moszkvai metró két állomásának tervezésére

2020.05.11. 16:30

Cikkinfó

Szerzők:
Fürdős Zsanett

Földrajzi hely:
Moszkva, Oroszország

Beadási határidő:
2020.05.21. 23:00

Két új állomással bővül a moszkvai metró, nemzetközi tervpályázatot írtak ki a két állomás építészeti megvalósításához. A regisztrációs határidő május 21, a pályázatok beadása július 24.

A moszkvai metró az orosz főváros közlekedési hálózatának alapja, egyúttal a város legnépszerűbb, valamint a világon a legintenzívebben használt tömegközlekedési eszközök egyike. A pályázat fő célja, hogy a két új állomás ( Prospekt Marshala Zhukova, Klenoviy bulvar 2) utastere és előcsarnoka egyedülálló építészeti-művészeti megoldások mentén valósuljon meg. A pályázati anyagnak tartalmaznia kell az állomások lehetséges anyagát, világítás megoldásait is. 

A Bolshaya Koltsevaya vonal a moszkvai metró egyik leghosszabb leghosszabb projektje, melyhez a jövőben sugárirányban újabb útvonalakat terveznek kialakítani, ennek része a pályázatban szereplő két állomás is. A javasolt koncepciónak figyelembe kell vennie a helyszín városépítészeti, kulturális és történeti kontextusát, fontos tényező az időtállóság és a gyakorlati megvalósíthatóság. Mindenki számára hozzáférhető és könnyen megközelíthető, az egyszerű tájékozódást és eligazodást is lehetővé tevő pályaműveket várnak.

A kiírásban a pályázókat több követendő példával is segítik, ezek között a 4-es metró egyik állomása, a Bikás park is szerepel.

A nevezési szándékot május 21-ig kell jelezni, portfóliót és egy rövid esszét mellékelve. A pályázat kétfordulós: június 2-án fejeződik be az előminősítés, ez alapján jelentik be a finalistákat, akik továbbtervezhetik a projektet. A nyerteseket augusztus 2-án jelenti be a zsűri.

 

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk