/ ÉF LIVE / MÉD sajtótájékoztató / ÉF LIVE / MÉD sajtótájékoztató / ÉF LIVE / MÉD sajtótájékoztató / ÉF LIVE / MÉD sajtótájékoztató / ÉF LIVE / MÉD sajtótájékoztató / ÉF LIVE / MÉD sajtótájékoztató
Design/Formatervezés

Leszállították a hármas metró új betonbútorait

1/11

A LUNGO székek leszállítása a metró felújításához. Fotó: VPI

?>
A LUNGO székek leszállítása a metró felújításához. Fotó: VPI
?>
A LUNGO székek leszállítása a metró felújításához. Fotó: VPI
?>
A LUNGO székek leszállítása a metró felújításához. Fotó: VPI
?>
LUNGO elemek szállításra várva. Fotó: VPI
?>
LUNGO elemek szállításra várva. Fotó: VPI
?>
LUNGO elemek szállításra várva. Fotó: VPI
?>
LUNGO elemek szállításra várva. Fotó: VPI
?>
LUNGO elemek szállításra várva. Fotó: VPI
?>
LUNGO - látványterv
?>
LUNGO - látványterv
?>
LUNGO - látványterv
1/11

A LUNGO székek leszállítása a metró felújításához. Fotó: VPI

Leszállították a hármas metró új betonbútorait
Design/Formatervezés

Leszállították a hármas metró új betonbútorait

2020.05.27. 14:14

Cikkinfó

Szerzők:
Kovács Dániel

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Építészek, alkotók:
Nagy-Mihály Márk

Cég, szervezet:
VPI Betonmanufaktúra

Vélemények:
1

Nagy-Mihály Márk tervei alapján a budapesti VPI gyártotta az új ülőbútorokat az M3 metró felújításához, amelyeket a napokban le is szállítottak a beépítéshez. Az állomások ikonikussá vált színes műanyagbútorait az éghetőség miatt mindenképp cserélni kellett, de vonalvezetésében az új család is emlékeztet a régire.

A LUNGO ülőbútorrendszer formáit a budapesti M3-as metróban évtizedeken át használt ikonikus műanyagbútorok inspirálták. Nyolc támlás és támla nélküli alapelemből áll, amelyek a helyszín sajátosságai alapján variálhatóak. Elemeit kombinálva hosszú vagy rövidebb összeállítások, szigetek, fal melletti vagy szabadon álló elrendezések alkothatóak. Gondosan kialakított ülőgeometriája kényelmes ülést tesz lehetővé.

LUNGO elemek szállításra várva. Fotó: VPI
6/11
LUNGO elemek szállításra várva. Fotó: VPI

A LUNGO részletkidolgozása és kis elemmérete miatt bármilyen környezethez jól alkalmazkodik, beltérben és kültérben egyaránt teljes értékűen alkalmazható – tudtuk meg a gyártó VPI-től. A kis elemméreteknek köszönhetően nagyméretű összeállításai olyan helyeken is könnyen telepíthetőek, ahova a nagyobb bútorok nehezen férnének be.

LUNGO - látványterv
9/11
LUNGO - látványterv

LUNGO - látványterv
10/11
LUNGO - látványterv

A VPI köztéri bútoraival az elmúlt években több budapesti helyszínen is találkozhattunk, többek közt a Millenáris Park felújított szekcióin, a Margitszigeten vagy épp az új Telekom-székház előtt. Ők kivitelezték a Reform500 emlékmű besüllyesztett betonelemeit, illetve nekik köszönhetjük a Média Építészeti Díja betonkockáit is. A Fülöp Fruzsina által tervezett KAVICS bútoruk nemrég A’ Design Awardot kapott az utcabútor kategóriában. Bár a metró bútorai inspirálták, a tervek szerint a Nagy-Mihály Márk által tervezett LUNGO hosszú távon is a cég portfóliójának része marad.

 

Vélemények (1)
11111111
2020.05.31.
23:12

Ez tömör beton, ugye.

Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk