Design/Fotó

Járatok a város alatt

1/18

A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV

?>
A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV
?>
Ilyen állapotban első ránézésre zavarbaejtő látványt nyújtanak a korábban nap mint nap látott oszlopok is. Fotó: BKV
?>
Az új építőanyagok felsorakoznak. Fotó: BKV
?>
Munkások utaznak az állomások között. Fotó: BKV
?>
A metróvonal felújítása nem csak a megállók modernizálását jelentette. Megújultak a sínek, az alagúti terek, a pályahálózat, a vasúti és a biztonsági berendezések, a tájékoztató elemek és a metróvonal elektronikai hálózatai is. Fotó: BKV
?>
Az földfelszíni építkezésekről jól ismert burkolattartó elemek csontváza. Fotó: BKV
?>
A fém lamellás álmennyezet megjelenésével már egyre inkább látjuk magunk előtt az egykor nyüzsgő állomásokat. Fotó: BKV
?>
Mik rejtőznek a falak mögött? A metró rekonstrukciójának fontos része volt a gépészeti és elektromos rendszerek megújítása is. Fotó: BKV
?>
Az első burkolati elemek felhelyezése. A szálcement falburkolat lecserélése elengedhetetlen volt, ugyanis az eredetileg használt elemek azbeszttartalmúak voltak. Fotó: BKV
?>
A sárga színről egyértelműen felismerhetjük a Pöttyös utcai megállót. A falburkolatok mellett a legtöbb esetben az egyébként jó minőségű padlóburkolatokat is cserélni kellett. Fotó: BKV
?>
Az álmennyezet és a sárga falak együtt már egész ismerősen hatnak. Fotó: BKV
?>
A metrókocsik megjelenéssével pedig végleg egyértelművé válik, hogy hol is járunk. Fotó: BKV
?>
Az új falburkolat elemeinél a tervezők a színeken kívül a formaképzéssel is próbáltak jellegzetes karaktert adni az egyes megállóknak. Fotó: BKV
?>
A 4-es metró állomásairól jól ismert kis méretű csempeborítás itt is visszaköszön. Fotó: BKV
?>
A színek és formák mellett díszítések és textúrák is megjelennek. Fotó: BKV
?>
Füstpróba az egyik megújult állomáson. Fotó: BKV
?>
A megújult technológiai infrastruktúra kevésszer látott rendszerei. Fotó: BKV
?>
A felújítási munkálatok a földfelszínt is érintették. A Pöttyös utcai megállóhoz tartozó corten acéllal burkolt épület külső felülete egy pókhálóra is emlékeztethet bennünket. Fotó: BKV
1/18

A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV

Design/Fotó

Járatok a város alatt

2020.10.21. 18:16
1/18

A déli szakasz egyik állomása teljesen lecsupaszítva. Fotó: BKV

Cikkinfó

Projektinfó

Földrajzi hely:
Budapest, Magyarország

Épületek/Lakóépület

MÉD 2020 finalista épületek – Családi ház Üllőn

2020.11.16. 16:24
00:01:41

Elérkeztünk a Média Építészeti Díja 2020-as finalistáit bemutató videósorozatunk utolsó részéhez. Az Üllőn található családi ház fekete hullámpala borításával hívja fel magára a figyelmet, de más érdekességeket is rejt a Konkrét Stúdió által tervezett épület.

Elérkeztünk a Média Építészeti Díja 2020-as finalistáit bemutató videósorozatunk utolsó részéhez. Az Üllőn található családi ház fekete hullámpala borításával hívja fel magára a figyelmet, de más érdekességeket is rejt a Konkrét Stúdió által tervezett épület.

Épületek/Lakóépület

MÉD 2020 finalista épületek – SA43 társasház

2020.11.16. 16:21
00:01:40

A Varga Noémi és Szelecsényi Balázs által tervezett SA43 társasház a hegyvidéki telek különleges adottságaihoz igazodik. A Média Építészeti Díja 2020-as finalistáit bemutató videósorozatunk legújabb részében ezt a karakteres megjelenésű épületet járjuk körül.

A Varga Noémi és Szelecsényi Balázs által tervezett SA43 társasház a hegyvidéki telek különleges adottságaihoz igazodik. A Média Építészeti Díja 2020-as finalistáit bemutató videósorozatunk legújabb részében ezt a karakteres megjelenésű épületet járjuk körül.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk