Gazdaság

A szerkezetkész épület romantikája: épül a Trendo11

1/26

A tervezési terület eltérő beépítési övezetek találkozásánál található, az itt megvalósuló épületre sok helyről rálátunk. Fotó: Batár Zsolt

?>
A tervezési terület eltérő beépítési övezetek találkozásánál található, az itt megvalósuló épületre sok helyről rálátunk. Fotó: Batár Zsolt
?>
Északon 15 emeletes pontházak sorakoznak. Fotó: Batár Zsolt
?>
Délen három-, négyszintes házak következnek, míg nyugat felé messzire ellátni a metró kocsiszínje felett. Fotó: Batár Zsolt
?>
A Hadak útján épülő társasház tervezését egy 2017-es tervpályázat során nyerte el a LAB5 architects. Fotó: Batár Zsolt
?>
A tervezési terület eltérő beépítési övezetek találkozásánál található, az itt megvalósuló épületre sok helyről rálátunk. Fotó: Batár Zsolt
?>
A LAB5 architects csapata olyan tömeget tervezett, mely felveszi a magasságbeli különbségeket. Fotó: Batár Zsolt
?>
A tetőt lépcsőzetesen alakították ki, hogy hasznos felületté váljon. Fotó: Batár Zsolt
?>
Nagyméretű teraszok és zöldtető kapnak helyet a lépcsőzetesen kialakított tetőn. Fotó: Batár Zsolt
?>
Fotó: Batár Zsolt
?>
A LAB5 architects csapata olyan tömeget tervezett, mely felveszi a magasságbeli különbségeket. Fotó: Batár Zsolt
?>
Eredetileg egy hosszabb épülettömeg jött létre, a tervezők ezt „hajtogatták” be a háromszög alaprajzú telekre. Fotó: Batár Zsolt
?>
Az alacsonyabb épülettömegben a közlekedő folyosók egy zárt belső udvarra néznek, a magasabb tömegek esetében nyitottak a kilátás felé. Fotó: Batár Zsolt
?>
A közlekedő mag a ház súlypontjába került. Fotó: Batár Zsolt
?>
A metró felőli, védett, parkosított beszögellésen át, egy nagyvonalú előtető alatt lehet majd megközelíteni. Fotó: Batár Zsolt
?>
A homlokzat mintázata erősíti a lépcsős tömeget. Fotó: Batár Zsolt
?>
A földszinten utcára nyíló kisebb üzleteket lesznek. Fotó: Batár Zsolt
?>
A homlokzat mintázata erősíti a lépcsős tömeget. Fotó: Batár Zsolt
?>
Fotó: Batár Zsolt
?>
A közlekedő mag a ház súlypontjába került. Fotó: Batár Zsolt
?>
Fotó: Batár Zsolt
?>
Fotó: Batár Zsolt
?>
A középfolyosó helyett, a szükségesnél jóval szélesebb, barátságosabb oldalfolyosós alaprajzi elrendezésre nyílt lehetőség. Fotó: Batár Zsolt
?>
Fotó: Batár Zsolt
?>
Sok helyről nyílik szabad kilátás a távolba, ez az egyik. Fotó: Batár Zsolt
?>
Ez még látvány, de várhatóan így fog kinézni, amikor megépül és a növények is növekedni fognak. Építészet: LAB5 architects
?>
Ez még látvány, de várhatóan így fog kinézni, amikor megépül és a növények is növekedni fognak. Építészet: LAB5 architects
1/26

A tervezési terület eltérő beépítési övezetek találkozásánál található, az itt megvalósuló épületre sok helyről rálátunk. Fotó: Batár Zsolt

Gazdaság

A szerkezetkész épület romantikája: épül a Trendo11

2020.05.29. 07:06
1/26

A tervezési terület eltérő beépítési övezetek találkozásánál található, az itt megvalósuló épületre sok helyről rálátunk. Fotó: Batár Zsolt

Cikkinfó

Szerzők:
Fürdős Zsanett

Címkék:
építés közben

Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk