/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Nézőpontok/Kritika

A csillagok állása - Kalászi Zoltán a BIG-nél

2013.06.26. 08:54

Cikkinfó

Szerzők:
Kalászi Zoltán

Földrajzi hely:
Koppenhága, Dánia

Dosszié:

Kalászi Zoltán 2008-ban kezdte tanulmányait a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen. 2010-ben Erasmus ösztöndíj segítségével Isztambulban folytatja tanulmányait a Marmara Egyetem művészeti karán. Később a Tempus Közalapítvány ösztöndíjának segítségével a Superpool török-dán építész irodánál gyakornokként dolgozik. Zoltán 2012-ben szerzett BA diplomát a MOME építész szakán. Végzés óta a Bjarke Ingels Group koppenhágai irodájában dolgozik.

BIG, más néven Bjarke Ingels Group 2005-ben alakult, a Julien de Smedt-el alapított PLOT feloszlása után. Az alapító, Bjarke Ingels mellett további 7 partner irányítja a koppenhágai székhelyű irodát, az egyre bővülő new york-i irodával karöltve. Profilja körülöleli az építészet, urbanisztika, kulturális elemzés hármasát, valamint a KiBiSi leányvállalatán keresztül design tanácsadóként is működik.

Munkáik helyszíne főként Európa, Észak-Amerika, Közel-Kelet, valamint Ázsia. A BIG progresszív építészeti filozófiójának köszönhetően korán köztudatba került, ezt 2009-ben megjelent Yes is More című képregényszerű könyvében foglalta össze.

Fontosabb megépült/épülő munkák: Islands Brygge Kikötői Fürdő (2003), Maritime Ifjúsági Ház (2004), VM házak (2005), Helsingör Pszichiátriai Intézet (2005), Mountain, 8 House (2010), Dán pavilon Shanghai-ban (2010), Superkilen (2012), Maritime Múzeum (2013), W57 (2014), MECA, Amagerforbranding, Faroe Islands Education Centre, Europa City

Fontosabb tervek: Astana Nemzeti Könyvtár, LEGO Brand House, Phoenix Kilátótorony, Cross # Towers, Kimball Művészeti Központ, Transitlager, Grönland Nemzeti Múzeum.

2012 szeptembere óta dolgozom Bjarke Ingels koppenhágai irodájában. Az első hónapokban bordeaux-i múzeumkomplexumon, a MECA-n dolgoztam egy 6 fős csapat részeként. A projekt a megnyert pályázat utáni első kiviteli fázisában még bőven akadt tervezői kihívás. Ezen időszak során elsajátítottam az iroda módszertanának alapjait, később az épület homlokzatának tervezésében segédkeztem.

Ezt követően egy hotel bővítésén dolgoztam, ahol alkalmam volt a tervezés “tűzvonalába" kerülni, tárgyalni a megrendelőkkel, a hatóságokkal egyeztetni (az Unesco a világörökség részeként listázta a területet). Később rámbízták a fennmaradó feladatok koordinálását, ami nagyon tanulságos volt számomra.

Legutóbb egy 120 ezer m² -es kórház komplexum pályázatán dolgozhattam, egy 5 fős csapat tagjaként (projektvezető építész és 3 gyakornok). Ez egy négy hónapig tartó intenzív időszak volt, ahol a kezdeti skicceléstől a végső rajzok elkészítéséig részt vettem a munkában.

A közel 30 futó projekt mindegyikéhez tartozik egy felelős partner, akivel folyamatos belső konzultációk, kötetlen tárgyalások során alakulnak ki a tervek. Bjarke, jelenlétében személyesen, távollétében email-en keresztül koordinálja mindezt. Az irodában egy demokratikusan szervezett struktúrában, partner és gyakornok egy asztalnál dolgozik. Helyszínlátogatások és számos közös program során nyílik lehetőség a világ minden sarkából jött munkatárs megismerésére. Egyetlen magyarként örülök a lehetőségnek hogy én is ezt a palettát színesíthetem.

Kalászi Zoltán

Kalászi Zoltán 2008-ban kezdte tanulmányait a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemen. 2010-ben Erasmus ösztöndíj segítségével Isztambulban folytatja tanulmányait a Marmara Egyetem művészeti karán. Később a Tempus Közalapítvány ösztöndíjának segítségével a Superpool török-dán építész irodánál gyakornokként dolgozik. Zoltán 2012-ben szerzett BA diplomát a MOME Építész szakán. Végzés óta a Bjarke Ingels Group koppenhágai irodájában dolgozik.

 

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk