/ MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek / MÉD Közönségszavazás / Épített környezet, Tervek, Épületek
Nézőpontok/Kritika

A csillagok állása - Boromissza Júlia az OMA irodában

1/3

Az OMA irodája Rotterdamban

?>
Az OMA irodája Rotterdamban
?>
Az OMA irodája Rotterdamban
?>
Az OMA irodája Rotterdamban
1/3

Az OMA irodája Rotterdamban

A csillagok állása - Boromissza Júlia az OMA irodában
Nézőpontok/Kritika

A csillagok állása - Boromissza Júlia az OMA irodában

2013.06.22. 11:58

Cikkinfó

Szerzők:
Boromissza Júlia

Földrajzi hely:
Rotterdam, Hollandia

Dosszié:

Letölthető dokumentumok:

Boromissza Júlia 2011. tavaszán szerzett BA diplomát a MOME építőművész szakán, majd az egyetem Master képzésén folytatta tanulmányait. 2012-ben az Erasmus ösztöndíj keretében egy sze­mesztert Párizsban töltött az ESAG Penninghen belsőépítészet szakán, majd ősztől Hollandiába költözött szakmai tapasztalatot szerezni. Jelenleg az OMA rotterdami irodájában dolgozik gyakornokként.  

A közel 40 éve működő OMA, vagyis Office for Metropolitan Architecture építészettel, urbanisztikával valamint kulturális elemzéssel foglalkozik, munkái helyszíne nagyrészt Nyugat-Európa, Ázsia, Észak-Amerika valamint Közel-Ke­let. AMO néven létrehozott kutató műhelye az építészet hagyományos határait átlépve médiával, politikával, szociológiával, technológiával, divattal foglalkozik, valamint kurátori illetve kiadói tevékenységet is folytat.

Az OMA székhelye Rotterdam, ezen kívül irodát működtet New Yorkban, Pekingben, Hong Kongban is. A hatalmas gépezetet hat partner együttes irányítása fogja össze: az alapító tag Rem Koolhaas-on kívül Ellen van Loon, Reinier de Graaf, Iyad Alsaka, Shohei Shigematsu, valamint David Gianotten szabják meg a cég fő irányvonalát. Az idei év Victor van de Chijs partner távozásával összefüggésben a megújulásról, átszervezésről és az ön-definícióról szól.

Az OMA irodája Rotterdamban
3/3
Az OMA irodája Rotterdamban

A különböző projektek irányítása megoszlik a partnerek között, akik figyelem­mel kísérik a tervezési folyamatokat, fontos kérdésekben döntenek, és mindezt időközönkénti partnertalálkozókon vitatják meg egymással. A munka egyébként kis létszámú csapatokban zajlik (átlag 4-8 fő), a projektvezetők irányítása alatt, akik közvetlenül az adott partnernek (partner in charge of X project) felelnek. Egy-egy ilyen csapatba kerülnek be a gyakor­nokok, együtt dolgozva, segítve a tapasztaltabb építészek (junior, architect, senior, project leader, associate) munkáját. Ezek a csoportok „irodák az irodán" belül, sok minden függ a vezető építész, illetve a többi kolléga személyiségétől. Volt szerencsém kevésbé, illetve nagyon jól működő csapaton belüli kommu­nikációt, valamint szervezési különbségeket megtapasztalni, a tanulságok tehát nem korlátozódnak a tervezés területére...

Az OMA irodája Rotterdamban
1/3
Az OMA irodája Rotterdamban

Mint gyakornok, változó feladatokat kapok, pl. kutatómunka, prezentációval kapcsolatos anyagok készítése, makettezés, kisebb tervezési feladatok, amin egyedül, vagy a csapat egy-egy tagjával közösen dolgozom. Az elmúlt három hónap alatt két különböző épület tervezésében vettem részt, az egyik Rotter­damban, a másik Kuwaitban épül a közeljövőben. Érdekesek ezek a váltások nem csak a feladatok között, hanem földrajzi-kulturális értelemben is.

Boromissza Júlia

Boromissza Júlia 2008 szeptemberétől a MOME építőművész szakos hallgatója. 2011 tavaszán Bachelor diplomát szerzett, ezt követően beiratkozott az egyetem Master képzésére. 2012-ben az Erasmus ösztöndíj keretében egy sze­mesztert Párizsban töltött az ESAG Penninghen belsőépítészet szakán, majd ősztől Hollandiába költözött szakmai tapasztalatot szerezni. Jelenleg az OMA rotterdami irodájában dolgozik gyakornokként.

Vélemények (0)
Új hozzászólás
Épületek/Irodaépület

VISION TOWERS IRODAHÁZ // Egy hely + Építészfórum

2020.10.14. 15:17
00:03:53

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

A Váci úti irodafolyosó nyitányaként a Dózsa György út és Dráva utcák kereszteződésében 2015-óta egy új, karakteres épület áll. Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatának új helyszíne a 3h Építésziroda által tervezett Vision Towers irodaház.

Épületek/Ipari és kereskedelmi épület

TRANZIT ART CAFÉ // Egy hely + Építészfórum

2020.09.30. 19:04
00:06:46

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Farkasfog? Lepkeszárny? Milyen alakja van a XI. kerületi Bukarest utcában lévő volt buszpályaudvar tetőrendszerének? Az Egy Hely következő állomása a Tranzit Art Café, amelynek eredeti épületét 1963-ban tervezte Félix Vilmos (Uvaterv).

A buszpályaudvart az éppen akkoriban lendületesen fejlődő budai városrész és az Érd környéki települések között ingázó emberek számára tervezték, és nagy forgalmat bonyolított. A világ változott: csuklós Ikaruszok már nem kanyarodnak arra, a pályaudvar bezárt, majd 2005-ben Borsay Attila építész vezetésével ez a hely is átalakult. A hajdani utasváró mára kultikus terében és a könnyed betontetők alatt egy nyári este italt kortyolgatva bárki maga is elmerenghet a nagy kérdésen: akkor tehát farkasfog vagy lepkeszárny?

Az Egy hely és az Építészfórum közös videósorozatában tehát egy kis budapesti várostörténettel és egy izgalmas épülettel ismerkedünk meg.

A videósorozat megvalósítást az NKA támogatja.

Támogasd az Építészfórumot most, hogy legyen újabb húsz évünk!

Az Építészfórum minden tartalma ingyenes – és az is marad. De ahhoz, hogy eredeti, értékálló anyagokat hozzunk létre, Olvasóink támogatására is szükségünk van.

Támogatom

Friss adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről. Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért. További információk